Kurs na prawo jazdy w Walbrzychu
Info o firmie

cennik:


Kurs kat. B: 1400zł.
2osoby 1300zł/os.
Kurs kat. A: 1500zł.
Kurs kat. A1:1300zł.
Kurs kat. AM: 600zł.

Panda, światła, płyny, kontrolki
Szkola jazdy Jocker

Specjalne promocje dla dwóch osób przychodzących razem: rabat 10% dla każdej osoby



Najczęściej zadawane pytania


Zapraszamy do lektury odpowiedzi na najczęściej zadawane nam pytania dotyczące kursu i egzaminu na prawo jazdy. Aby zobaczyć odpowiedź wystarczy kliknąć w odpowiednie pytanie.
1. Jak wygląda egzamin teoretyczny ?

Termin egzaminu Klient ustala w chwili składania wymaganych dokumentów w Dziale Obsługi Klienta. W DOK osoba zdająca otrzymuje wydruk, w którym zapisane są jej dane personalne, a także data i godzina egzaminu, kategoria, o którą się ubiega oraz grupa, w której będzie zdawać egzamin. Egzamin teoretyczny ma następujący przebieg:
  • Na egzamin osoba zdająca zgłasza się w poczekalni ośrodka we wcześniej ustalonym terminie.
  • Musi mieć przy sobie dowód osobisty umożliwiający identyfikację osoby, a w przypadku obcokrajowca paszport i kartę pobytu.
  • Egzamin przeprowadzany jest przy użyciu komputerów.
  • Każdy zdający zajmuje stanowisko z numerem odpowiadającym jego numerowi na liście (lista wywieszona jest na tablicy ogłoszeń obok sali).
Więcej szczegółów dotyczących przebiegu egzaminu teoretycznego znaleźć można na stronie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
żródło: grupa33

2. Jak wygląda egzamin praktyczny ?

Jeżeli osoba egzaminowana uzyskała pozytywny wynik z egzaminu teoretycznego, udaje się do Biura Obsługi Klienta, gdzie ustala termin i dokonuje opłaty za egzamin praktyczny (jeżeli wcześbniej nie ustaliła obu terminów).
Należy pamiętać, że od dnia uzyskania pozytywnego wyniku z egzaminu teoretycznego nie może upłynąć okres dłuższy niż 6 miesięcy. W części praktycznej egzaminu państwowego, polegają sprawdzeniu:
  1. Znajomości podstawowych informacji o samochodzie ( sprawdzanie poziomu płynów, włączanie świateł itp.) - plik w formacie pdf z opisem wszystkich wymaganych elementów samochodu Fiat Panda można pobrać klikając tutaj,
  2. Umiejętności wykonywania podstawowych manewrów (egzamin przeprowadzany na placu manewrowym). Wykonuje się obowiązkowo dwa zadania na placu manewrowym:
    • jazda po łuku do przodu i tyłu,
    • ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu.
    • Parkowanie prostopadłe (wjazd przodem), parkowanie skośne, parkowanie równoległe oraz manewr zawracania, wykonywany jest już w ruchu miejskim.
  3. Umiejętności jazdy w ruchu drogowym (egzamin przeprowadzany na drogach publicznych)
Przystępujący do egzaminu oczekują przy placu manewrowym, 5 minut przed rozpoczęciem egzaminu. Zdający powinien mieć przy sobie dowód osobisty. Należy pamiętać, aby przed przystąpieniem do egzaminu zwrócić uwagę na:
  • odpowiednie obuwie,
  • okulary,
  • zapięcie pasa bezpieczeństwa,
  • ustawienie fotela i lusterek,
Więcej szczegółów dotyczących przebiegu egzaminu praktycznego znaleźć można na stronie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
żródło: grupa33

3. O co mogą mnie pytać na egzaminie praktycznym ?

Sygnał dźwiękowy/Klakson (sposób użycia),
Światła przednie samochodu (ich umiejscowienie, ilość i sposób włączania):
  • mijania/drogowe,
  • kierunkowskazu,
  • pozycyjne,
  • halogenowe.
Światła tylne samochodu (ich umiejscowienie, ilość i sposób włączania):
  • przeciwmgielne,
  • biegu wstecznego,
  • kierunkowskazu,
  • pozycyjne/stop,
  • stop (dodatkowe),
  • podświetlenie tablicy rejestracji.
Płyny (sposób sprawdzania ich poziomu i uzupełniania go):
  • miarka badania poziomu oleju,
  • wlew oleju,
  • wlew płynu chłodniczego,
  • zbiornik wyrównawczy płynu do spryskiwaczy,
  • wlew płynu hamulcowego.
Wszystkie niezbędne informacje na temat tych elementów w samochodzie Fiat Panda można znaleźć w udostępnionym na tej stronie pliku w formacie pdf. Wystarczy kliknąć tutaj .

4. Jakie błędy są najczęściej popełniane na egzaminie praktycznym ?

  1. podczas jazdy po mieście
    • jazda z dala od prawej krawędzi jezdni
    • nieumiejętne wykonywania zmiany pasa ruchu (sygnalizowanie faktu a nie zamiaru - włączanie kierunkowskazu wraz z ruchem kierownicy)
    • brak umiejętności oceny odległości i prędkości innych pojazdów
    • zmiana pasa ruchu poprzez linię ciągłą
    • lekceważenie znaków poziomych (linie, strzałki kierunkowe) i pionowych - rozpoczynanie skrętów w lewo z niewłaściwych pasów
    • słaba dynamika jazdy
    • brak reagowania na zmieniające się sytuacje w ruchu drogowym, brak samodzielności
    • nieodpowiednie dostosowanie prędkości do warunków na drodze,
    • niedostateczne umiejętności wyprzedzania pojazdów w tym rowerzystów
    • brak reakcji na zmiany sygnalizacji świetlnej
    • wymuszanie pierwszeństwa przejazdu
    • nieostrożne zachowanie w rejonie przejść i przystanków
    • nieprawidłowe tory jazdy przy skrętach w lewo na drogach wielopasmowych o większej ilości pasów ruchu w tym samym kierunku
    • brak respektowania zasady ruchu prawostronnego
  2. Błędy charakterystyczne na poszczególnych rodzajach skrzyżowań
    • obserwacja niewłaściwych sygnalizatorów na rozbudowanych skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną
    • opuszczanie ruchu okrężnego bez włączonego prawego kierunkowskazu
    • nie rozróżnianie skrętu w lewo od zawracania
  3. podczas wykonywania manewrów egzaminacyjnych:
    • brak umiejętności odblokowywania kierownicy i zwolnienia hamulca awaryjnego
    • brak sygnalizowania zamiaru zmiany pasa ruchu lub zmiany kierunku jazdy kierunkowskazem
    • brak wiedzy o prawie do korekty i umiejętności jej wykonania przy manewrach parkowania prostopadłego przodem i tyłem, parkowanie skośne i równoległe
    • korekta jazdy w czasie prostopadłego wjazdu przodem
    • błędna obserwacja pola widzenia w czasie wykonywania manewrów na placu lub obserwacja tylko w jednym lusterku
    • zatrzymanie pojazdu w niewłaściwej odległości od linii przerywanej podczas jazdy wyznaczonym pasem ruchu
    • jazda bez używania pedału gazu – powoduje częste gaśnięcie silnika samochodowego
    • złe ustawienie początkowe pojazdu przed wykonywaniem poszczególnych manewrów
    • brak koordynacji używania sprzęgła, gazu i hamulca przy ruszaniu na wzniesieniu
  4. Inne:
    • pokonywanie skrętów na skrzyżowaniach z wciśniętym sprzęgłem
    • beztroska jazda w miejscach zagrożonych np. zbyt bliskie przejeżdżanie obok
    • pieszych znajdujących się na drodze, zbyt duża prędkość w obrębie szkół
    • nieznajomość korzystania z dodatkowych urządzeń w pojeździe np. wycieraczek, przełączenie świateł
    • brak obserwacji znaków drogowych i niestosowanie się do nich

żródło: grupa33

5. Jak będzie wyglądał nowy egzamin w 2008 roku ?

Biuro Informacji i Promocji informuje, że w resorcie Transportu i Budownictwa trwają prace nad Ustawą o osobach kierujących pojazdami, która m.in. wprowadza dwuletni okres próbny dla nowych kierowców. Planuje się, że zmiany wejdą w życie najwcześniej w styczniu 2008 roku. Celem wprowadzanych zmian jest zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach.
W okresie 7 miesięcy od otrzymania prawa jazdy nowy kierowca: będzie musiał poruszać się pojazdem oznaczonym zielonym listkiem, nie będzie mógł jeździć z prędkością powyżej 50 km/h w terenie zabudowanym i 80 km/h poza obszarem zabudowanym, niezależnie od rodzaju drogi i dyspozycji znaków drogowych oraz nie będzie mógł pracować jako zawodowy kierowca. W okresie między 5 a 7 miesiącem od uzyskania prawa jazdy kierowca będzie zobowiązany do ukończenia dwóch szkoleń: z zakresu zagrożeń w ruchu drogowym oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jeżeli w trakcie dwuletniego okresu próbnego nowy kierowca popełni 3 wykroczenia to zostanie mu odebrane prawo jazdy, tak jakby go nigdy nie posiadał.
Bardzo duże naciski są ponadto na obowiązkowe badania psychologiczne dla wszystkich kierujących, również na amatorskie prawo jazdy kategorii B.
żródło: grupa33

6. Jak długo trwa szkolenie ?

Okres szkolenia jest bardzo krótki, zajęcia odbywają się co 2 3 dni.

*(Jeżeli, po mimo klikania w pytanie, odpowiedź się nie pojawia prawdopodobnie twoja przeglądarka lub inny, zainstalowany na twoim komputerze, program wyłącza lub blokuje obsługę JavaScript)
© 2006 Jocker Wszelkie prawa zastrzeżone webdesign: elg@op.pl